Obsługa informatyczna firm

Obsługa informatyczna firm

Osbługa informatyczna firm a koszty w małych firmach
Kiedy jest konieczna Osbługa informatyczna firm dla firm magazynowych?

Aby znaleźć najlepszą firmę do wykonywania outsourcingu IT dla firmy, musisz znać fakty na temat outsourcingu. Istnieje kilka wad outsourcingu, w tym różnice w strefie czasowej i koszty. Możesz także wprowadzić do procesu osoby zaangażowane w podejmowanie decyzji. Ten artykuł omówi niektóre z głównych korzyści z outsourcingu IT dla firmy.

Problemy z outsourcingiem IT

Outsourcing jest świetnym sposobem na obniżenie kosztów i zarządzanie operacjami IT, ale mogą pojawić się pewne problemy. Należą do nich bariery językowe i możliwość błędnej komunikacji między klientem a firmą outsourcingową. Z tego powodu ważne jest, aby zarówno klient, jak i sprzedawca rozumieli warunki umowy przed rozpoczęciem procesu outsourcingu. Inne częste problemy to kwestie poufności i zgodności, własności intelektualnej i ochrony danych. Wszystkie te problemy mogą pojawić się, gdy firmy nie zbadają odpowiednio warunków kontraktu lub nie udokumentują ich właściwie.

Innym problemem, przed którym stają firmy podczas outsourcingu, jest określenie wielkości dostawcy. Niektóre firmy zajmujące się rozwojem oprogramowania są zbyt małe, aby obsłużyć duży projekt i nie mogą szybko skalować. Innym problemem, który może pojawić się podczas korzystania z firmy outsourcingowej jest to, że trudno jest utrzymać kontrolę, gdy zespół nie jest fizycznie zlokalizowany w biurze klienta. Również duzi dostawcy nie dbają o wielkość biznesu klienta i często czują się jak kolejna firma zamiast partnera.

Innym problemem jest brak spójności informacji o firmach outsourcingowych IT. Nie jest praktyczne spędzanie tygodni na przeglądaniu setek różnych stron internetowych lub kontaktowaniu się z każdą z nich. Aby ułatwić ten proces, rozważ skorzystanie z katalogu dostawców. Te katalogi zapewniają obiektywne, spójne informacje na temat każdej firmy. Ponadto, duże katalogi zapewniają, że zamieszczone recenzje są dokładne.

Pomimo tych zagrożeń wiele firm, które odniosły sukces, zleca na zewnątrz swoje potrzeby informatyczne. Outsourcing IT może przyspieszyć rozwój produktu firmy, poprawić czas wprowadzania na rynek i zmniejszyć koszty. W rzeczywistości 78% firm, które zleciły na zewnątrz swoje operacje informatyczne, jest zadowolonych z tej decyzji. Jeśli rozważasz outsourcing, zapoznaj się z poniższymi wskazówkami, aby upewnić się, że decyzja ta jest właściwa dla Twojej firmy.

Jedną z największych obaw związanych z outsourcingiem jest utrata kontroli. Firmy outsourcingowe często nie rozumieją kultury firmy i mogą nie czuć się zaangażowane w krótko- lub długoterminowe cele firmy. Co więcej, pracownicy mogą myśleć, że mają pełne prawo do podejmowania decyzji i nie będą popierać zmian w zarządzaniu. Może to skutkować luką kulturową. Na szczęście istnieją pewne rozwiązania tego problemu.

Koszty outsourcingu

Outsourcing może zaoszczędzić firmom pieniędzy na kilka sposobów. Na przykład, może zmniejszyć koszty zatrudniania pracowników wewnętrznych. W niektórych przypadkach może to oznaczać niższe płace pracowników. Jednak firmy powinny być również świadome potencjalnych kosztów związanych z outsourcingiem. Na przykład, koszty pisania umów i przeglądania propozycji mogą wzrosnąć, jeśli firma nie wybierze odpowiedniego dostawcy. Ponadto, firmy mogą ponieść koszty osobowe związane ze zwolnieniem pracowników lub zapewnieniem odszkodowania dla bezrobotnych i odprawy. W rezultacie firmy powinny obliczyć różnicę między kosztami zaoszczędzonymi a poniesionymi w wyniku outsourcingu swoich funkcji.

Firmy mogą również zaoszczędzić pieniądze, zlecając na zewnątrz funkcje niezwiązane z podstawową działalnością. Może to obejmować takie rzeczy jak księgowość, płace i analizy finansowe. Z outsourcingiem wiąże się jednak wiele zagrożeń i korzyści. Podczas gdy potencjalne oszczędności kosztów są oczywiste, korzyści mogą być trudne do zmierzenia. Na szczęście istnieją narzędzia i zasoby, które ułatwiają podjęcie tej decyzji.

Outsourcing pozwala zaoszczędzić pieniądze poprzez zmniejszenie zapotrzebowania na zasoby wewnętrzne. Firma może obliczyć koszty różnych procesów, wymieniając koszty bezpośrednie i pośrednie, które są związane z każdą usługą. Po wykonaniu tych czynności należy odjąć koszty związane z usługami wewnętrznymi, których firma już nie potrzebuje. To da firmie lepsze wyobrażenie o całkowitych kosztach outsourcingu. Wiarygodny partner outsourcingowy może również dostarczyć szczegółowych informacji na temat cen.

Pomimo zalet outsourcingu, organizacje powinny dokładnie rozważyć koszty przed jego wdrożeniem. Największym wyzwaniem outsourcingu jest brak świadomości kosztów. Bez dokładnego oszacowania kosztów firmy mogą popełnić błąd, który może okazać się dla nich katastrofalny. Jeśli jednak uda im się pokonać ten problem, będą czerpać korzyści z outsourcingu.

Innym częstym problemem jest utrata wiedzy instytucjonalnej. W niektórych przypadkach pracownicy opuszczają organizację, dobrowolnie lub nieświadomie. Firmy te mogą w końcu stracić wiedzę instytucjonalną i stworzyć zagrożenie dla bezpieczeństwa zatrudnienia. Mogą również znaleźć się w trudnej sytuacji, będąc zmuszone do uzupełniania wakatów. Firmy outsourcingowe mogą ostatecznie wypełnić luki, ale może to być kosztowne, jeśli zakłóci to trwające projekty.

Różnice w strefie czasowej

Jedną z najważniejszych rzeczy do rozważenia podczas outsourcingu IT dla Twojej firmy są różnice w strefie czasowej. Kiedy zlecasz pracę w krajach takich jak Indie, strefa czasowa różni się od Twojej własnej. Może to powodować problemy z komunikacją i zaległości w pracy. Pracując z programistami w różnych strefach czasowych, musisz mieć pewność, że Twój zespół jest dostępny i zdolny do zaspokojenia Twoich potrzeb.

Różnica stref czasowych może wpływać na produktywność i obniżać koszty. Na szczęście różnice stref czasowych można wykorzystać na swoją korzyść, obniżając koszty podróży i zwiększając produktywność pracowników. Odpowiednie badania i planowanie pozwolą na skuteczne zarządzanie różnicami stref czasowych. Różnice stref czasowych mogą być pozytywem, ale musisz być na nie przygotowany.

W przeciwieństwie do USA, różnica czasowa między firmami z zachodniego wybrzeża USA a krajami LATAM jest mniejsza. Dzięki temu możliwy jest outsourcing do lokalizacji o korzystniejszej strefie czasowej. Zespół ekspertów w LATAM może pracować z klientami w różnych strefach czasowych, co sprawia, że jest to bardziej produktywne doświadczenie.

Różnice stref czasowych są dużym problemem podczas outsourcingu IT dla firm, ale mogą być również wielką szansą. Korzystanie z usług outsourcingu offshore może pomóc Ci wykorzystać tę różnicę czasową i opracować bezproblemowy projekt. Korzystając z usług partnera outsourcingowego w zakresie rozwoju oprogramowania, możesz skorzystać z 24-godzinnego cyklu rozwoju.

Klienci powinni być przygotowani do radzenia sobie z różnicą czasową wynoszącą około sześciu godzin, co nie jest rzadkością. Ponadto, powinni oni kierować się czasem przy określaniu tego, czego oczekują od swojego zespołu deweloperów. Ważne jest również, aby zaplanować połączenia i spotkania w odpowiednich godzinach. Ostatecznie lepiej zatrudnić programistów, którzy mają wymagane doświadczenie i wiedzę, aby obsłużyć każdy projekt.

Koszty włączenia ludzi w proces podejmowania decyzji

Outsourcing IT nie jest prostą propozycją. Niektóre firmy utrzymują więcej pracowników niż potrzebują do wykonania pracy, a niektóre mogą nawet zrezygnować z niektórych usług. W takich przypadkach ważne jest, aby upewnić się, że role i obowiązki tych osób nie dublują się z rolami i obowiązkami dostawcy outsourcingu IT. Inni zostali zmuszeni do podjęcia dodatkowych zadań, aby samodzielnie rozwiązać problemy. Dostawcy outsourcingu rzadko zajmują się implikacjami dla zatrzymanej organizacji.

Outsourcing może być skomplikowanym procesem, z wieloma ukrytymi kosztami. Ważne jest, aby dokładnie przemyśleć swój projekt outsourcingu IT. Oprócz początkowej inwestycji, należy wziąć pod uwagę bieżące operacje. Koszty te obejmują wybór dostawców, wahania walutowe, aktualizacje sprzętu i oprogramowania, wewnętrzne zmiany i zwolnienia.

Najlepszym sposobem zarządzania tymi kosztami jest zintegrowanie strategii opartych na danych i dowodach. Niektóre z najbardziej skutecznych narzędzi obejmują zintegrowaną architekturę korporacyjną (EA) oraz analizę kosztów opartą na działaniach (ABCA). Zasoby technologii informacyjnej mogą pomóc w śledzeniu strumieni transakcji i rekonstrukcji ukrytych kosztów.

Dane adresowe:

AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]